Lennontól kapta a gitárját, most eladta 150 millióért

2015. március 13. 12:17 - Angus Yang

John Lennon egykori gitárja, egy Gretsch 6120 Chet Atkins modell a napokban cserélt gazdát a fent említett összegért, pontosabban 530 ezer dollárért. A hangszer tulajdonosát egy sikertelen aukció után kereste fel egy milliomos gyűjtő és az üzlet nyélbe üttetett. Hogy ki volt az eredeti tulajdonos?  Kiderül a kép után.

john-lennon_paperback_guitar-main.jpg

A hangszer tulajdonosa évtizedeken át David Birch volt, aki nem más, mint John Lennon unokatestvére. David Birch elmesélte hogyan került hozzá a gitár: " 1967-ben amikor éppen John stúdiójában lógtam, megemlítettem neki, hogy zenekart szeretnék alapítani. Kissé pofátlanul megkérdeztem, nem adna-e egy gitárt. Egy kék színű Fender Stratocastert néztem ki magamnak, de John inkább egy Gretsch gitárra mutatott, azt ajánlotta és nekem is adta."

Lennon és az unokatesó

tumblr_lw4qjprsks1qhnkvco1_500.jpg

A gitár arról nevezetes, hogy a fennálló információk szerint John mindössze egy alkalommal játszott rajta stúdióban, mégpedig a '66-os Beatles sikerszám, a Paperback Writer felvételekor. A fenti színes fotó ekkor készült, 1966 április 13-án, vagy 14-én.       

A hangszert Jim Irsay vásárolta meg, aki mellesleg az Indianapolis Colts amerikaifutball-csapat tulajdonosa. A gyűjtő tekintélyes gitár-arzenál birtokosa. Többek között Elvis, Jerry Garcia és George Harrison hangszereit vásárolta már meg, némelyiket 1 millió dollárért. 

Jim Irsay, gyújteményének ékesebb darabjaival, még a Lennon-gitár nélkül

irsay_main.jpg

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása